
STARTUP MENTŐPROGRAM
GYORS FINANSZÍROZÁSI SEGÍTSÉG VÁLSÁG MIATT BAJBA JUTOTT STARTUPOK RÉSZÉRE
GYORS SEGÍTSÉG - FOLYÓSÍTÁS AKÁR 30 MUNKANAP ALATT!

STARTUP MENTŐPROGRAM CÉLJA
Egy meghatározott ideig (pl. 6-12 hónap), olyan gyors befektetési konstrukció biztosítása, amely lehetővé teszi, hogy a válság miatt nehéz likviditási helyzetbe került startup vállalkozások gyors finanszírozáshoz jussanak, így elkerülve ezen innovatív, magas hozzáadott értékű, tudásintenzív vállalkozások tönkremenetelét.
CÉLZOTT VÁLLALKOZÁSOK
Startup mentőprogramunk a korábban már kockázati tőkebefektetésben részesült, így ebből a szempontból érettebb startupok számára érhető el az alábbi fix csomagok mentén.
1. MINI CSOMAG:
A startup legalább 50 millió Ft befektetésben részesült.
2. MIDI CSOMAG:
A startup legalább 100 millió Ft befektetésben részesült, validált üzleti modellel rendelkezik, továbbá vagy/vagy:
- B2C területen legalább 3000 aktív felhasználóval rendelkezik;
- B2B területen legalább 100 ügyfél vagy felhasználóval rendelkezik;
- nagyvállalati ügyfeleket kiszolgáló startup esetén megrendelt pilottal rendelkezik;
- legalább 10 millió forint árbevételt termelt a legutolsó lezárt évben a finanszírozandó termékből/szolgáltatásból.
3. MAXI CSOMAG:
A startup legalább 100 millió Ft befektetésben részesült és
- legalább éves 50 millió forint árbevételt termelt a legutolsó lezárt évben a finanszírozandó termékből/szolgáltatásból,
- teljeskörű menedzsmenttel,
- validált sales és marketing csatornákkal rendelkezik.

A FINANSZÍROZÁSRÓL ÉS A FORRÁSFELHASZNÁLÁSRÓL
Rendelkezésre álló hazai forrás: 30 milliárd forint.
Igényelhető finanszírozás:
MINI csomag: max 65 millió Ft
MIDI csomag: max 100 millió Ft
MAXI csomag: max 150 millió Ft
Finanszírozás formája: tőke + tagi kölcsön
1% belépési tulajdonrész + tagi kölcsön
Fedezet nélküli finanszírozás
Visszavásárlási lehetőség évi 5,1 %-os hozam mellett alapítóknak és céltársaságoknak.
A finanszírozási összeg felhasználható személyi jellegű ráfordításokra, anyag- illetve operációs költségek fedezésére.
JELENTKEZÉS ELŐTTI HASZNOS INFORMÁCIÓK
Kérjük, a jelentkezésed elindítása előtt mindenképp olvasd el a következőket! Annak érdekében, hogy a befektetési folyamat 30 munkanap alatt megvalósuljon, részletes dokumentációt fogunk kérni a jelentkezési folyamatban. Ehhez rendelkezésre állnak letölthető sablonok és dokumentumlisták, amelyek segítségével előkészülhetsz a jelentkezéshez.
LETÖLTHETŐ SABLONOK
Jelentkezésedhez az alábbi sablonokat kérjük, letölteni és kitölteni.
ÁTVILÁGÍTÁSHOZ SZÜKSÉGES DOKUMENTUMLISTA
A pénzügyi és jogi átvilágításhoz kérjük, készítsd elő az alábbi letölthető listákban felsorolt dokumentumokat.
FIGYELEM! Amennyiben az elmúlt egy év során részt vettél átvilágításon, akkor kizárólag a pénzügyi és jogi átvilágítás jelentésére lesz szükséged a jelentkezésed során!
BEFEKTETÉSI FOLYAMAT

1. Regisztráció és
online jelentkezési
lap kitöltése

2. Online nyilatkozatok
kitöltése és feltöltése

3. Átvilágításhoz szükséges
dokumentáció feltöltése

4. Első körös
döntés

5. Személyes/online
találkozó

6. Átvilágítás

7. Befektetési pitch és
bizottsági döntés

8. Szerződés aláírás
és folyósítás
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
1. Mikor és milyen formában kapok visszajelzést a beadott jelentkezésről?
A beadott jelentkezést kollégáink ellenőrzik (erről egy “Jelentkezés feldolgozás alatt” visszaigazoló emailt kell kapnod a jelentkezésed véglegesítése után). Amennyiben mindent rendben találnak, úgy emailben tájékoztatunk az elfogadott jelentkezésről (“Jelentkezés elfogadva” tárggyal).
2. Mik a beadott projekt értékelési szempontjai?
3. Milyen formában valósul meg a finanszírozás?
Pozitív elbírálás esetén a finanszírozás tőkeemelés és tagi kölcsön formájában valósulhat meg. A Cég értékelésénél az előző befektető post-money (befektetés utáni értékelés) értékelését vesszük alapul. A megcélzott belépési tulajdonrész 1%, a tőkeösszeg számításának ez képzi az alapját. A befektetési összeg fennmaradó részét tagi kölcsön formájában nyújtjuk. A Hiventures már meglévő portfoliócégei esetében csak tagi kölcsön nyújtása történik, hiszen ott a Hiventures által kezelt Tőkealap(ok) már tulajdonrésszel rendelkezik.
4. Minden startup vállalkozás számára elérhető a mentőprogram?
-
Korábban legalább 50 millió Ft tőkebefektetésben részesült. -
Megfelelő minőségű üzleti és pénzügyi terv rendelkezésre áll
-
Korábban legalább 100 millió Ft tőkebefektetésben részesült; és -
Validált üzleti modellel rendelkeznek, továbbá:
-
Megfelelő minőségű üzleti és pénzügyi terv rendelkezésre áll
-
Korábban legalább 100 millió Ft tőkebefektetésben részesült; és -
Legalább éves 50 millió forint árbevételt termeltek a legutolsó lezárt évben a finanszírozandó termékből/szolgáltatásból; és -
Teljeskörű menedzsmenttel, valamint validált sales és marketing csatornákkal rendelkeznek.
5. A célzott vállalkozásoknál felsorolt kritériumok közül nem mindegyik igaz a vállalkozásomra. Így is jelentkezhetek?
A Startup Mentőöv termékünk minimum elvárása, hogy a vállalkozásod korábban legalább 50 millió forintos befektetésben részesült. Amennyiben vállalkozásod esetében ez a kritérium nem teljesül, úgy javasoljuk, hogy a sztenderd befektetési programjainkra add be jelentkezésed, ezekről bővebb információt itt találsz.
6. Milyen dokumentumokat kell a jelentkezés során rendelkezésre bocsátanom?
Kérjük olvasd el a "Jelentkezés előtti hasznos információk" részt, ahol letölthető dokumentumsablonokat és átvilágításhoz szükséges dokumentumlistákat találhatsz.