STARTUP MENTŐPROGRAM

GYORS FINANSZÍROZÁSI SEGÍTSÉG VÁLSÁG MIATT BAJBA JUTOTT STARTUPOK RÉSZÉRE

GYORS SEGÍTSÉG - FOLYÓSÍTÁS AKÁR 30 MUNKANAP ALATT!

STARTUP MENTŐPROGRAM CÉLJA

Egy meghatározott ideig (pl. 6-12 hónap), olyan gyors befektetési konstrukció biztosítása, amely lehetővé teszi, hogy a válság miatt nehéz likviditási helyzetbe került startup vállalkozások gyors finanszírozáshoz jussanak, így elkerülve ezen innovatív, magas hozzáadott értékű, tudásintenzív vállalkozások tönkremenetelét.

CÉLZOTT VÁLLALKOZÁSOK

Startup mentőprogramunk a korábban már kockázati tőkebefektetésben részesült, így ebből a szempontból érettebb startupok számára érhető el az alábbi fix csomagok mentén.

1. MINI CSOMAG:

A startup legalább 50 millió Ft befektetésben részesült.

2. MIDI CSOMAG:

A startup legalább 100 millió Ft befektetésben részesült, validált üzleti modellel rendelkezik, továbbá vagy/vagy:

- B2C területen legalább 3000 aktív felhasználóval rendelkezik;

- B2B területen legalább 100 ügyfél vagy felhasználóval rendelkezik;

- nagyvállalati ügyfeleket kiszolgáló startup esetén megrendelt pilottal rendelkezik;

- legalább 10 millió forint árbevételt termelt a legutolsó lezárt évben a finanszírozandó termékből/szolgáltatásból.

3. MAXI CSOMAG:

A startup legalább 100 millió Ft befektetésben részesült és

- legalább éves 50 millió forint árbevételt termelt a legutolsó lezárt évben a finanszírozandó termékből/szolgáltatásból,

- teljeskörű menedzsmenttel,

- validált sales és marketing csatornákkal rendelkezik.

 

A FINANSZÍROZÁSRÓL ÉS A FORRÁSFELHASZNÁLÁSRÓL

Rendelkezésre álló hazai forrás: 30 milliárd forint.

Igényelhető finanszírozás: 

MINI csomag: max 65 millió Ft

MIDI csomag: max 100 millió Ft

MAXI csomag: max 150 millió Ft

Finanszírozás formája: tőke + tagi kölcsön
1% belépési tulajdonrész + tagi kölcsön

Fedezet nélküli finanszírozás

Visszavásárlási lehetőség évi 5,1 %-os hozam mellett alapítóknak és céltársaságoknak.

A finanszírozási összeg felhasználható személyi jellegű ráfordításokra, anyag- illetve operációs költségek fedezésére.

JELENTKEZÉS ELŐTTI HASZNOS INFORMÁCIÓK

Kérjük, a jelentkezésed elindítása előtt mindenképp olvasd el a következőket! Annak érdekében, hogy a befektetési folyamat 30 munkanap alatt megvalósuljon, részletes dokumentációt fogunk kérni a jelentkezési folyamatban. Ehhez rendelkezésre állnak letölthető sablonok és dokumentumlisták, amelyek segítségével előkészülhetsz a jelentkezéshez.

LETÖLTHETŐ SABLONOK

Jelentkezésedhez az alábbi sablonokat kérjük, letölteni és kitölteni.

letoltheto sablonok.png

STARTUP MENTŐ

Dokumentum sablonok

ÁTVILÁGÍTÁSHOZ SZÜKSÉGES DOKUMENTUMLISTA

A pénzügyi és jogi átvilágításhoz kérjük, készítsd elő az alábbi letölthető listákban felsorolt dokumentumokat.

penzugyi es jogi atvilagitas lista.png

STARTUP MENTŐ

Pénzügyi dokumentumlista

penzugyi es jogi atvilagitas lista.png

STARTUP MENTŐ

Jogi dokumentumlista

FIGYELEM! Amennyiben az elmúlt egy év során részt vettél átvilágításon, akkor kizárólag a pénzügyi és jogi átvilágítás jelentésére lesz szükséged a jelentkezésed során!

BEFEKTETÉSI FOLYAMAT

1. Regisztráció és
online jelentkezési
lap kitöltése

2. Online nyilatkozatok
kitöltése és feltöltése

3. Átvilágításhoz szükséges
dokumentáció feltöltése

4. Első körös
döntés

5. Személyes/online
találkozó

6. Átvilágítás

7. Befektetési pitch és
bizottsági döntés

8. Szerződés aláírás

és folyósítás

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

1. Mikor és milyen formában kapok visszajelzést a beadott jelentkezésről?


A beadott jelentkezést kollégáink ellenőrzik (erről egy “Jelentkezés feldolgozás alatt” visszaigazoló emailt kell kapnod a jelentkezésed véglegesítése után). Amennyiben mindent rendben találnak, úgy emailben tájékoztatunk az elfogadott jelentkezésről (“Jelentkezés elfogadva” tárggyal).




2. Mik a beadott projekt értékelési szempontjai?


• Benyújtott tervek minősége • Felmerült kérdésekre adott válaszok • Üzleti modell, pénzügyi életképesség • Növekedési lehetőségek és market fit • Ügyfelek - Megcélzott vevőkör helyes azonosítása, valós potenciál • Alapítók profiljai – szakmai múlt, csapatdinamika • Projekthez kapcsolódó kompetenciák




3. Milyen formában valósul meg a finanszírozás?


Pozitív elbírálás esetén a finanszírozás tőkeemelés és tagi kölcsön formájában valósulhat meg. A Cég értékelésénél az előző befektető post-money (befektetés utáni értékelés) értékelését vesszük alapul. A megcélzott belépési tulajdonrész 1%, a tőkeösszeg számításának ez képzi az alapját. A befektetési összeg fennmaradó részét tagi kölcsön formájában nyújtjuk. A Hiventures már meglévő portfoliócégei esetében csak tagi kölcsön nyújtása történik, hiszen ott a Hiventures által kezelt Tőkealap(ok) már tulajdonrésszel rendelkezik.




4. Minden startup vállalkozás számára elérhető a mentőprogram?


A startupoknak a Mentőöv termék igénybevételéhez az alábbi kritériumokat kell teljesíteniük: MINI CSOMAG:

  • Korábban legalább 50 millió Ft tőkebefektetésben részesült.
  • Megfelelő minőségű üzleti és pénzügyi terv rendelkezésre áll
MIDI CSOMAG:
  • Korábban legalább 100 millió Ft tőkebefektetésben részesült; és
  • Validált üzleti modellel rendelkeznek, továbbá:
Vagy: B2C területen legalább 3000 aktív felhasználó; Vagy: B2B területen legalább 100 ügyféllel vagy felhasználóval rendelkeznek; Vagy: Nagyvállalati ügyfeleket kiszolgáló startup esetén megrendelt pilottal rendelkezik; Vagy: Legalább 10 millió forint árbevételt termeltek a legutolsó lezárt évben a finanszírozandó termékből/szolgáltatásból.
  • Megfelelő minőségű üzleti és pénzügyi terv rendelkezésre áll
MAXI CSOMAG:
  • Korábban legalább 100 millió Ft tőkebefektetésben részesült; és
  • Legalább éves 50 millió forint árbevételt termeltek a legutolsó lezárt évben a finanszírozandó termékből/szolgáltatásból; és
  • Teljeskörű menedzsmenttel, valamint validált sales és marketing csatornákkal rendelkeznek.
Megfelelő minőségű üzleti és pénzügyi terv rendelkezésre áll Amennyiben vállalkozásod esetében egyik kritérium sem teljesül, úgy javasoljuk, hogy a sztenderd termékeinkre add be jelentkezésed, ezekről bővebb információt itt találsz.




5. A célzott vállalkozásoknál felsorolt kritériumok közül nem mindegyik igaz a vállalkozásomra. Így is jelentkezhetek?


A Startup Mentőöv termékünk minimum elvárása, hogy a vállalkozásod korábban legalább 50 millió forintos befektetésben részesült. Amennyiben vállalkozásod esetében ez a kritérium nem teljesül, úgy javasoljuk, hogy a sztenderd befektetési programjainkra add be jelentkezésed, ezekről bővebb információt itt találsz.




6. Milyen dokumentumokat kell a jelentkezés során rendelkezésre bocsátanom?


Kérjük olvasd el a "Jelentkezés előtti hasznos információk" részt, ahol letölthető dokumentumsablonokat és átvilágításhoz szükséges dokumentumlistákat találhatsz.





Kérjük mielőtt elküldené kérdését mentőcsomagjainkkal kapcsolatban, tájékozódjon a weboldalon található részletes információkból és olvassa el „Gyakori kérdések”-et.

ELÉRHETŐSÉGEK

1027 Budapest Kapás u. 6-12.

info@hiventures.hu

HASZNOS LINKEK
SOCIAL MEDIA
  • YouTube