

KKV MENTŐPROGRAM
FINANSZÍROZÁSI SEGÍTSÉG A VÁLSÁG MIATT BAJBA JUTOTT KKV-K RÉSZÉRE!
KKV MENTŐPROGRAM CÉLJA

Cél azon vállalkozások tőkefinanszírozási támogatása, amelyek a koronavírus miatt kialakult gazdasági helyzet következtében pénzügyi nehézségekkel küzdenek, de alapvetően nyereséges és életképes cégek, viszont nem, vagy nem elégséges mértékben jutnak hitel- vagy más finanszírozáshoz.
A finanszírozás megoldja a hazai KKV-k átmeneti likviditási problémáját, így segít, hogy túléljék a jelenlegi válságot, hogy elkerülhetők legyenek a megszűnésükből fakadó negatív hatások, valamint magyar kézben maradjanak.
A sztenderdizált és gyorsan elérhető programmal az átmeneti likviditási probléma elhárítható, melyre a már meglévő programok is jól illeszkedhetnek. Egy opcionális második körös tőkebefektetési rész felhasználható lehet fejlesztésre, felvásárlásra, növekedésre és így a program nem csak az átmeneti helyzet megoldásában, hanem a versenyképesség növelésében is szerepet játszhat.
CÉLZOTT VÁLLALKOZÁSOK
Olyan KKV vállalkozások jelentkezését várjuk, amelyek az alábbi feltételeknek megfelelnek:
-
Minimum 100 millió Ft árbevétellel rendelkeznek
-
A válság előtt (2019. december 31-én) még nem voltak nehéz helyzetben
-
Igénybe veszik a hiteltörlesztési moratóriumot (amennyiben arra jogosultak)

A FINANSZÍROZÁSRÓL ÉS A FORRÁSFELHASZNÁLÁSRÓL
Rendelkezésre álló hazai forrás: 41 milliárd forint
Igényelhető finanszírozás: 50 millió – 250 millió Ft befektetési összeg
(maximum a 2019-es árbevétel fele)
Finanszírozás formája: tőke + tagi kölcsön
Tulajdonrész: fix 1%
Elvárt hozam: évi 8,1%,
Lejárat: maximum 8 év
Tagi kölcsön futamidő: 7 év
Zárt konstrukció: a céltársaság és a tulajdonosok visszavásárlási joga a folyósítást követően nyílik meg és a 7. év végéig gyakorolható. Befektető eladási joga a tulajdonosok és a céltársaság felé a 7. év végétől nyílik meg és 8. év végéig gyakorolható.
A befektetési összeg felhasználható, a válság hatásaként felmerült/jelentkező tartozások rendezése (kifizetetlen bérek, adók, szállítók), következő hónapok negatív működési cash-flow-jának a fedezése, fennálló esedékes hitel és kamat törlesztésre és indokolt esetben beruházásra is.
JELENTKEZÉS ELŐTTI HASZNOS INFORMÁCIÓK
Kérjük, a jelentkezés elindítása előtt mindenképp olvassa el a következőket! Részletes dokumentációt fogunk kérni a jelentkezési folyamatban. Ehhez rendelkezésre állnak letölthető sablonok és dokumentumlisták, amelyek segítségével előkészülhet a jelentkezéshez.
LETÖLTHETŐ SABLONOK
Jelentkezéshez az alábbi sablonokat kérjük, letölteni és kitölteni.
ÁTVILÁGÍTÁSHOZ SZÜKSÉGES DOKUMENTUMLISTA
A pénzügyi és jogi átvilágításhoz kérjük, készítse elő az alábbi letölthető listákban felsorolt dokumentumokat.
BEFEKTETÉSI FOLYAMAT

1. Regisztráció és
online jelentkezési
lap kitöltése

2. Online nyilatkozatok
kitöltése és feltöltése

3. Átvilágításhoz szükséges
dokumentáció feltöltése

4. Első körös
döntés

5. Személyes/
online találkozó

6. Átvilágítás

7. Befektetési pitch és
bizottsági döntés

8. Szerződés aláírása
és folyósítás