KKV MENTŐPROGRAM

GYORS FINANSZÍROZÁSI SEGÍTSÉG VÁLSÁG MIATT BAJBA JUTOTT
KKV-K RÉSZÉRE

GYORS SEGÍTSÉG - FOLYÓSÍTÁS AKÁR 30 MUNKANAP ALATT!

KKV MENTŐPROGRAM CÉLJA

Cél azon vállalkozások tőkefinanszírozási támogatása, amelyek a koronavírus miatt kialakult gazdasági helyzet következtében pénzügyi nehézségekkel küzdenek, de alapvetően nyereséges és életképes cégek, viszont nem, vagy nem elégséges mértékben jutnak hitel- vagy más finanszírozáshoz.

A finanszírozás megoldja a hazai KKV-k átmeneti likviditási problémáját, így segít, hogy túléljék a jelenlegi válságot, hogy elkerülhetők legyenek a megszűnésükből fakadó negatív hatások, valamint magyar kézben maradjanak.

A sztenderdizált és gyorsan elérhető programmal az átmeneti likviditási probléma elhárítható, melyre a már meglévő programok is jól illeszkedhetnek. Egy opcionális második körös tőkebefektetési rész felhasználható lehet fejlesztésre, felvásárlásra, növekedésre és így a program nem csak az átmeneti helyzet megoldásában, hanem a versenyképesség növelésében is szerepet játszhat.

CÉLZOTT VÁLLALKOZÁSOK

Olyan KKV vállalkozások jelentkezését várjuk, amelyek az alábbi feltételeknek megfelelnek:

  • Minimum 100 millió Ft árbevétellel rendelkeznek

  • Az előző 2 üzleti év adatai alapján nyereségesen működnek

  • A válság előtt (2019. december 31-én) még nem voltak nehéz helyzetben

  • Igénybe veszik a hiteltörlesztési moratóriumot (amennyiben arra jogosultak)

A FINANSZÍROZÁSRÓL ÉS A FORRÁSFELHASZNÁLÁSRÓL

Rendelkezésre álló hazai forrás: 41 milliárd forint

Igényelhető finanszírozás: 50 millió – 250 millió Ft befektetési összeg
(maximum a 2019-es árbevétel fele)

Finanszírozás formája: tőke + tagi kölcsön

Tulajdonrész: fix 1%

Elvárt hozam: évi 5,1%, 

Lejárat: maximum 8 év
Tagi kölcsön futamidő: 7 év

Zárt konstrukció: a céltársaság és a tulajdonosok visszavásárlási joga a folyósítást követően nyílik meg és a 7. év végéig gyakorolható. Befektető eladási joga a tulajdonosok és a céltársaság felé a 7. év végétől nyílik meg és 8. év végéig gyakorolható.

A befektetési összeg felhasználható, a válság hatásaként felmerült/jelentkező tartozások rendezése (kifizetetlen bérek, adók, szállítók), következő hónapok negatív működési cash-flow-jának a fedezése, fennálló esedékes hitel és kamat törlesztésre és indokolt esetben beruházásra is.

JELENTKEZÉS ELŐTTI HASZNOS INFORMÁCIÓK

Kérjük, a jelentkezés elindítása előtt mindenképp olvassa el a következőket! Annak érdekében, hogy a befektetési folyamat 30 munkanap alatt megvalósuljon, részletes dokumentációt fogunk kérni a jelentkezési folyamatban. Ehhez rendelkezésre állnak letölthető sablonok és dokumentumlisták, amelyek segítségével előkészülhet a jelentkezéshez.

LETÖLTHETŐ SABLONOK

Jelentkezéshez az alábbi sablonokat kérjük, letölteni és kitölteni.

letoltheto sablonok.png

KKV MENTŐ

Dokumentum sablonok

ÁTVILÁGÍTÁSHOZ SZÜKSÉGES DOKUMENTUMLISTA

A pénzügyi és jogi átvilágításhoz kérjük, készítse elő az alábbi letölthető listákban felsorolt dokumentumokat.

penzugyi es jogi atvilagitas lista.png

KKV MENTŐ

Pénzügyi dokumentumlista

penzugyi es jogi atvilagitas lista.png

KKV MENTŐ

Jogi dokumentumlista

BEFEKTETÉSI FOLYAMAT

1. Regisztráció és
online jelentkezési
lap kitöltése

2. Online nyilatkozatok
kitöltése és feltöltése

3. Átvilágításhoz szükséges
dokumentáció feltöltése

4. Első körös
döntés

5. Személyes/
online találkozó

6. Átvilágítás

7. Befektetési pitch és
bizottsági döntés

8. Szerződés aláírása
és folyósítás

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

1. Mikor és milyen formában kapok visszajelzést a beadott jelentkezésről?


A beadott jelentkezést kollégáink ellenőrzik (erről egy “Jelentkezés feldolgozás alatt” visszaigazoló emailt kell kapnod a jelentkezésed véglegesítése után), és amennyiben mindent rendben találnak, úgy emailben tájékoztatunk az elfogadott jelentkezésről.




2. Mik a beadott projekt értékelési szempontjai?


• Benyújtott tervek minősége • Felmerült kérdésekre adott válaszok • Üzleti modell, elmúlt évek pénzügyi eredményessége • Pénzügyi életképesség és piacképes termék megléte • Versenyképesség, piaci validáció • Ügyvezető/tulajdonos/menedzsment – szakmai múltja, felkészültsége




3. Milyen formában valósul meg a finanszírozás?


Pozitív elbírálás esetén a finanszírozás tőkeemelés és tagi kölcsön formájában valósulhat meg. A megcélzott belépési tulajdonrész 1%, a tőkeösszeg számításának ez képzi az alapját. A befektetési összeg fennmaradó részét tagi kölcsön formájában nyújtjuk.




4. A célzott vállalkozásoknál felsorolt kritériumok közül nem mindegyik igaz a vállalkozásomra. Így is jelentkezhetek?


Igen, de a pozitív bírálatnak csökken az esélye. A jelentkezést követően, az elbírálás folyamán fogjuk értékelni a kritériumoknak való megfelelést és az esetleges eltérések kezelhetőségét.




5. Milyen dokumentumokat kell a jelentkezés során rendelkezésre bocsátanom?


Kérjük olvasd el a "Jelentkezés előtti hasznos információk" részt, ahol letölthető dokumentumsablonokat és átvilágításhoz szükséges dokumentumlistákat találhat. Az alábbi dokumentumok feltöltése szükséges: • Üzleti terv • Pénzügyi terv • Aláírt Üzletbiztonsági adatlapok • Aláírt Azonosítási nyilatkozat • Adatkezelési elfogadó nyilatkozat • Aláírt Term Sheet nyilatkozat • NAV Nemleges Igazolás • Adófolyószámla kivonat • A jelentkezés leadása után az átvilágításhoz szükséges dokumentáció feltöltése lesz szükséges





Kérjük, mielőtt elküldené kérdését mentőcsomagjainkkal kapcsolatban, tájékozódjon a weboldalon található részletes információkból és olvassa el „Gyakori kérdések”-et.

ELÉRHETŐSÉGEK

1027 Budapest Kapás u. 6-12.

info@hiventures.hu

HASZNOS LINKEK
SOCIAL MEDIA
  • YouTube